close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נתניהו: "לא למדינה דו לאומית - אנחנו רוצים שלום"

מערכת שורשיט תמוז, תשעג27/06/2013

ערב ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, המתחיל סבב שיחות חדש באזור, יוצאים הבוקר נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו בהתבטאויות לגבי רעיון המדינה הדו לאומית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי)  בטקס האזכרה לחוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בירושלים, כי "ישראל רוצה שלום ואינה רוצה מדינה דו לאומית, אבל אל נשלה את עצמנו שאם נעשה הסכם עם הפלסטינים הוא יחסל את ההשמצות הפרועות נגד מדינת היהודים". בדבריו בטקס לציון 109 שנים למותו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל אמר נתניהו שב ואמר כי הסכם שלום צריך להיות מושתת על ביטחון "ולא על רצון טוב". לדבריו, "בלי ביטחון לא נוכל להגן על עצמנו אם השלום ייפרם".

"ישראל מדורגת כמדינה בעלת אפקט שלילי, יחד עם איראן, ולא משנה מה אנחנו

עושים", אמר נתניהו. "זה כי לא עוסקים בעובדות אלא בהשחרה של מדינת ישראל ותיאורנו כדוחי שלום, כרודפי מלחמה, כמדינה חשוכה, שואפת כיבוש ולא כמדינה נאורה הנאבקת בשאיפות השמדה מסביבנו".

על פי נתניהו, ההאשמות המופנות כלפי מדיניותה או כל פעולה של ישראל הן "מוגזמות, מופרזות ומופרכות, אבל הן עדיין תופסות ואין זה משנה אם היינו בשיא תהליך השלום. את השלום אנחנו רוצים כי אנחנו רוצים לחיות בשלום. זה נכון, איננו רוצים מדינה דו לאומית, אבל אל נשלה את עצמנו: גם אם נעשה הסכם עם הפלסטינים הוא לא יחסל את ההשמצות הפרועות נגד מדינת היהודים. מה שהיה נחלת היהודים קודם לכן במשך דורות על דורות, הפך היום לנחלתה של מדינת היהודים".

 נשיא המדינה שמעון פרס אמר כי  "הרצל צדק בקובעו כי מדינת היהודים היא כורח המציאות. האנטישמיות הגואה, עליית הנאציזם והשואה הנוראה, היו הוכחה טראגית לצדקתו. הרצל צדק גם בהגדירו את הקמתה של מדינת היהודים כמעשה של צדק היסטורי; של זכותו של העם היהודי, ככל העמים, להגדרה עצמית. ולריבונית במולדתו ההיסטורית. ועל כן הרצל דיבר על מדינת היהודים ולא רק על מדינה יהודית, כי כדי להיות מדינתם של היהודים צריך שיהיה בה רוב של יהודים. זכות היסטורית לבד לא תספיק כדי לבסס מציאות מדינית". 

לדבריו, "הרצל צדק גם בנבואתו כי העם היהודי במדינתו יאפשר לגניוס היצירתי האדיר הטמון בו לבוא לביטוי ויבטא את הערך הגדול שכל אדם נולד בצלם אלוקים. לצערנו, לא נתמלאה תקוותו של הרצל כי הציונות והקמת המדינה יוגשמו רק בכוח הצדק ובנתיבות השלום. 

"הרצל האמין שמדינת-היהודים תיכון בשלום, כי תביא ברכה לאזור עני. אזרחיה הלא-יהודים יזכו בה לשוויון מלא, והמקומות הקדושים יהיו "לקניינם המשותף של כל המאמינים". אבחת החרב, דחתה את מועד השלום. השלום עם שכנינו נותר עדיין כמשאת הנפש הציונית"  ורק לכשתוגשם, יהיה החזון של חוזה המדינה, שלם. חזונו של הרצל היה נטול אלימות וגדוש בתום לב. גם כאשר נתקל בהתנגדות אלימה ונאלץ לחגור חרב מגן, האתוס הציוני נותר אתוס השלום". אמר נשיא המדינה פרס.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה